|
Střídání samohlásek při odvozování slov
SVOBODOVÁ, Sandra
Tato bakalářská práce se zaměřuje na výslovnost odvozených slov, v nichž se ve srovnání s výchozím slovem v přízvučné slabice mění dlouhá výslovnost samohlásky na krátkou, aniž je z pravopisu patrné, že se slabika otevřená změnila na zavřenou. V první části jsou definovány pojmy jako slabika, přízvuk a hranice slov, které jsou důležité jako teoretický rámec zkoumaného procesu. Druhá část je praktická popisuje za jakých podmínek v angličtině k alternacím samohlásek dochází a nakolik jsou tyto změny systematické. Stěžejní částí je abecedně uspořádaný slovníček nejběžnějších dvojic slov, v nichž tyto změny nastávají.
|
|
Střídání samohlásek při odvozování slov
SVOBODOVÁ, Sandra
Tato bakalářská práce se zaměřuje na výslovnost odvozených slov, v nichž se ve srovnání s výchozím slovem v přízvučné slabice mění dlouhá výslovnost samohlásky na krátkou, aniž je z pravopisu patrné, že se slabika otevřená změnila na zavřenou. V první části jsou definovány pojmy jako slabika, přízvuk a hranice slov, které jsou důležité jako teoretický rámec zkoumaného procesu. Druhá část je praktická popisuje za jakých podmínek v angličtině k alternacím samohlásek dochází a nakolik jsou tyto změny systematické. Stěžejní částí je abecedně uspořádaný slovníček nejběžnějších dvojic slov, v nichž tyto změny nastávají.
|
| |
|
VYUŽITÍ LOGOPEDICKÝCH CVIČENÍ PŘI ŘEŠENÍ VÝSLOVNOSTNÍCH PROBLÉMŮ ČESKÝCH UŽIVATELŮ ANGLIČTINY
MÁCOVÁ, Radka
Tato bakalářská práce se zabývá využitím anglických logopedických cvičení při řešení výslovnostních problémů českých uživatelů angličtiny. V teoretické části jsou komparovány fonologické systémy českého a anglického jazyka a následně identifikovány konkrétní problematické jevy anglické výslovnosti na segmentální úrovni. Dále jsou srovnány české remediální techniky s logopedickými cvičeními z anglofonních oblastí. V praktické části je proveden výzkum účinnosti zvolených logopedických cvičení na souboru dvanácti českých mluvčích. V analýze jsou předloženy výsledky výzkumu, v nichž je sledován pokrok ve výslovnosti a diskutovány ovlivňující faktory. V závěrečné části této práce jsou uvedeny možné metody pro odstranění chybných výslovnostních návyků.
|